Prezentujemy Dobre Marki: Lamabo

Prezentujemy Dobre Marki: Lamabo

Na pytania odpowiada Maja Łobaszewska współwłaścicielka ceramicznego studia Lamabo. Zajmuje się projektowaniem, rozwojem marki i dbaniem o pozytywną energię. Dowiedz się więcej o tych pięknych projektach!

Jaka zabawna lub wzruszająca historia przychodzi Ci do głowy, kiedy myślisz o własnych produktach?

Nasze wspólne początki z Kamilą, ponad dwa lata temu nie należały do najłatwiejszych. Byłyśmy tylko my dwie, a pracy stale przybywało. Doba ciągle była za krótka, pracowałyśmy po kilkanaście godzin dziennie. Obie zgodnie wspominamy chwile gdy przez wiele godzin w nocy siedziałyśmy ramię w ramię sklejając zamówione produkty, a za oknem wstawał świt. W tle przewijały się kolejne filmy pomagające utrzymać skupienie. To był czas, gdy powstała między nami wyjątkowa więź porozumienia, wzajemnego wsparcia i szacunku. Dziś, mając już wspaniały zespół wykwalifikowanych pracowników, myślimy o tym czasie nie tylko z uśmiechem, ale i wzruszeniem.

Lepiej jest dawać czy otrzymywać prezenty? Dlaczego?

W tej kwestii zdania są podzielone, ale prowadzą do wspólnego wniosku. Kamila woli dawać prezenty, ja otrzymywać, ale obie jesteśmy zgodne, że każdy prezent powinien mieć jeden cel: sprawianie radości i okazywanie szczerych uczuć.

Opowiedz o wartościach, którymi kierujecie się przy tworzeniu produktów.

Od samego początku naszym celem było przemycanie w przedmiotach pozytywnych emocji. Chcemy by nasze produkty sprawiały, że na sercu robi się trochę cieplej, a na twarzy pojawia się uśmiech. Mamy misję wnoszenia radości do domów naszych klientów i sprawiania by każdy z nas pamiętał, że zasługuje na drobne chwile przyjemności, ot tak, po prostu.

Co jest lepsze: zaplanowane prezenty z przygotowanej wcześniej listy, czy niespodzianki?

Również tutaj każda z nas ma inne odczucia. Z mojej strony najbardziej cieszą mnie prezenty zaplanowane, lubię minimalizm i nie zbieram rzeczy, które nie wpisują się w mój styl życia. Z kolei Kamilę cieszą nawet najdrobniejsze niespodzianki pod warunkiem, że są podarowane ze szczerością, od serca. Mimo różnic obie jesteśmy zgodne co do tego, że najważniejsza jest intencja, z którą obdarowujemy drugą osobę.

Prezent powinien być ładny, czy praktyczny? A może ma łączyć obie te cechy? Do której kategorii zaliczyłabyś produkty Lamabo?

Prezent idealny to w naszym odczuciu taki, który jest zarówno praktyczny, jak i estetycznie przyjemny i sprawiający przyjemność w użytkowaniu. Takimi wyznacznikami kierujemy się w projektowaniu naszych produktów. Nasze cechy rozpoznawalne to ceramika posiadająca niestandardowe kształty. Produktom nadajemy cechy zwierząt, a nawet wyraz emocjonalny. Jednocześnie każdy z nich jest wytworzony z najwyższej jakości, ekologicznych materiałów i w pełni użytkowy. Opracowany proces produkcji nadaje mu wytrzymałość, dzięki czemu nasze produkty nadają się do mycia w zmywarce, podgrzewania w mikrofalówce i piekarniku. Wyjątek stanowią przedmioty złocone, które wymagają delikatniejszego traktowania.

Twoim zdaniem jaka jest idealna okazja, aby wręczyć Twój produkt na prezent?

Każda okazja jest świetnym pretekstem jeśli tylko naszym celem jest sprawienie komuś radości. Wręczając nasz produkt możemy być pewni, że zaskoczymy osobę obdarowywaną podarowując np: kubek z markotnym psem Azorkiem lub doniczkę kota z obfitym brzuchem i zaskoczoną miną warto obserwować reakcje odbiorcy. Z doświadczenia wiemy również, że nasza ceramika świetnie sprawdza się w roli prezentów urodzinowych i gwiazdkowych. To właśnie przed świętami Bożego Narodzenia nasza pracownia przeżywa prawdziwe oblężenie.

Z którego produktu jesteś najbardziej dumny? Dlaczego właśnie z niego?

Nasz najbardziej rozpoznawalny wzór to seria doniczek, kubków i broszek z psem Azorkiem w pastelowych kolorach i dwóch wariantach nastrojowych: Azorki radosne i te lekko znudzone. Bardzo sympatyczna jest historia ich powstania, gdyż pierwotny pomysł powstał na zajęciach ceramicznych dla dzieci. Chyba ten fakt sprawia, że mamy do niego specjalny sentyment. Mimo to, każdy z naszych produktów jest nam bliski. Do produkcji trafiają tylko te wzory, które nam samym się podobają i z których jesteśmy zadowolone.